Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

  Συγχαρητήρια στα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου για την συμμετοχή τους στους παραδοσιακούς χορούς.







Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

Ο όμιλος καλαθοσφαίρισης λυκείου, τροποποιήθηκε με την αποχώρηση της Γερμανικής σχολής από τον δ 'ομιλο και την μετακίνηση του Pierce από τον γ' όμιλο στον δ'.
Έτσι ο γ΄ όμιλος διαμορφώνεται ως εξής:

Γ’ ΟΜΙΛΟΣ
ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ.
ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Σ.ΣΧ. ΑΥΓ.- ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ
Ε.Ο. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ»









Οι αγώνες θα γινουν σύμφωνα με το παρακάτω νέο πρόγραμμα:


Κυριακή 02/11/2014 
08:45 ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΖΗΡΙΔΗ - ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ
10:00 ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ - PIERCE
11:15 ΕΚΠ. ΚΩΣΤΕΑ-ΓΕΙΤΟΝΑ - ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΖΗΡΙΔΗ
12:30 PIERCE - ΕΚΠ. ΚΩΣΤΕΑ-ΓΕΙΤΟΝΑ

Σάββατο 08/11/2014
08:45 ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ - Σ.ΣΧ. ΑΥΓ. ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ
10:00 Ε.Ο. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» - ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
11:15 ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ. - Ε.Ο. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ»
12:30 Σ.ΣΧ. ΑΥΓ. ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ - ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ.

Σάββατο 22/11/2014 
08:45 Σ.ΣΧ. ΑΥΓ. ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ - Ε.Ο. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ»
10:00 ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ. - ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
11:15 PIERCE - ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΖΗΡΙΔΗ
12:30 ΕΚΠ. ΚΩΣΤΕΑ-ΓΕΙΤΟΝΑ - ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Μετά το εξαιρετικά επιτυχημένο ξεκίνημα της σειράς αγώνων PUMA City Runs στην Κηφισιά, σειρά έχει η πόλη του Πειραιά, του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Το Piraeus City Run θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει αγώνες 5 & 10 χλμ. αλλά και αγώνα 1 χλμ. για παιδιά. Η σειρά έχει φιλανθρωπικό χαρακτήρα και έχει ως στόχο την οικονομική ενίσχυση σωματείων και ιδρυμάτων που δρουν στην περιοχή. Στον Πειραιά θα υποστηριχθεί το Χατζηκυριάκειο Ορφανοτροφείο. Την επιμέλεια της διοργάνωσης των  αγώνων έχει αναλάβει η εταιρεία ALL ABOUT RUNNING.
PUMA CITY RUN PIRAEUS
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΩΝΑ PUMA CITY RUN PIRAEUS
 ΑΓΩΝΑΣ 10 χλμ.
 Ημερομηνία διεξαγωγής: Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014
Σημείο εκκίνησης/τερματισμού: Κατάστημα Puma Πειραιά, Γρ. Λαμπράκη 138.
Ώρα εκκίνησης: 09:30 π.μ.
Τροφοδοσία: Στη διαδρομή θα υπάρχει σταθμός τροφοδοσίας (νερό) στα 5 χλμ. και στον τερματισμό
 Χρονομέτρηση-Αποτελέσματα: Η χρονομέτρηση θα γίνει ηλεκτρονικά από την εταιρεία My Laps και τα ανεπίσημα αποτελέσματα θα αναρτηθούν άμεσα κατά τη διάρκεια των τερματισμών σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στον τερματισμό ενώ τα επίσημα θα δημοσιευθούν αφού επικυρωθούν από την οργανωτική επιτροπή τις επόμενες ημέρες του αγώνα.
Δικαίωμα συμμετοχής: Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι αθλητές και αθλήτριες, άνω των 16 ετών, οι οποίοι θα τρέξουν με δική τους ευθύνη και θα πρέπει να έχουν εξεταστεί πρόσφατα από ιατρό.
Χρονικό όριο αγώνα: Οι δρομείς θα πρέπει να ολοκληρώσουν την απόσταση των 10 χλμ. σε χρόνο κάτω των 1:40. Σε αντίθετη περίπτωση θα κινούνται με δική τους ευθύνη στη διαδρομή.
Έπαθλα-Ηλικιακές κατηγορίες: Θα βραβευθούν οι τρεις (3) πρώτοι άνδρες και οι τρεις (3) πρώτες γυναίκες της γενικής κατάταξης.
Κόστος συμμετοχής: 5 ευρώ
 ΑΓΩΝΑΣ 5 χλμ.
Ημερομηνία διεξαγωγής: Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014
Σημείο εκκίνησης/τερματισμού: Κατάστημα Puma Πειραιά, Γρ. Λαμπράκη 138.
Ώρα εκκίνησης: 09:30 π.μ.
Τροφοδοσία: Θα υπάρχει σταθμός τροφοδοσίας στον τερματισμό
Χρονομέτρηση-Αποτελέσματα: Η χρονομέτρηση θα γίνει ηλεκτρονικά από την εταιρεία My Laps και τα ανεπίσημα αποτελέσματα θα αναρτηθούν άμεσα κατά τη διάρκεια των τερματισμών σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στον τερματισμό ενώ τα επίσημα θα δημοσιευθούν αφού επικυρωθούν από την οργανωτική επιτροπή τις επόμενες ημέρες του αγώνα.
 Δικαίωμα συμμετοχής: Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι αθλητές και αθλήτριες, άνω των 14 ετών, οι οποίοι θα τρέξουν με δική τους ευθύνη και θα πρέπει να έχουν εξεταστεί πρόσφατα από ιατρό.
Έπαθλα-Ηλικιακές κατηγορίες: Θα βραβευθούν οι τρεις (3) πρώτοι άνδρες και οι τρεις (3) πρώτες γυναίκες της γενικής κατάταξης.
 Χρονικό όριο αγώνα: Οι δρομείς θα πρέπει να ολοκληρώσουν την απόσταση των 5 χλμ. σε χρόνο κάτω των 50 λεπτών. Σε αντίθετη περίπτωση θα κινούνται με δική τους ευθύνη στη διαδρομή.
Κόστος συμμετοχής: 5 ευρώ
 ΑΓΩΝΑΣ 1 χλμ. ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Ημερομηνία διεξαγωγής: Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014
Σημείο εκκίνησης/τερματισμού: Κατάστημα Puma Πειραιά, Γρ. Λαμπράκη 138.
 Ώρα εκκίνησης: 09:35 π.μ.
 Δικαίωμα συμμετοχής: Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα παιδιά μέχρι και 14 ετών. Η δήλωση συμμετοχής για τα παιδιά πρέπει να υπογράφεται από τον κηδεμόνα τους, διαφορετικά (σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής) θα πρέπει να παρευρεθεί ο κηδεμόνας κατά την παραλαβή του αριθμού συμμετοχής .
Έπαθλα: Σε όσους τερματίσουν τον αγώνα των 1 χλμ. θα τους δοθεί αναμνηστικό Μετάλλιο.
Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν
Αθλητικές Συναντήσεις Ιδιωτικών Σχολείων 2014 - 2015


ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ  ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ    ΜΑΘΗΤΩΝ    ΛΥΚΕΙΟΥ



Τα τμήματα Φυσικής Αγωγής του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης, των Νέων Εκπαιδευτηρίων Μαλλιάρα και των Εκπαιδευτηρίων «Ο Πλάτων» έχουν αναλάβει την ευθύνη της οργάνωσης και διεξαγωγής  των αγώνων καλαθοσφαίρισης των μαθητών Λυκείου. 

Γ’ ΟΜΙΛΟΣ
ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ.
ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Σ.ΣΧ. ΑΥΓ.- ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ
Εκπ.Οργ. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ»
PIERCE

Οι αγώνες του Γ΄ ομίλου θα διεξαχθούν στο Κλειστό Γυμναστήριο του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:


Σάββατο 08/11/2014 

08:45
ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ. - Εκπ.Οργ. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ»
10:00
ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ - Σ.ΣΧ. ΑΥΓ. ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ
11:15
PIERCE - ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ.
12:30
Ε.Ο. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» - ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
13:45
Σ.ΣΧ. ΑΥΓ. ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ - PIERCE

Σάββατο 22/11/2014 

08:45
ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ - PIERCE
10:00
Σ.ΣΧ. ΑΥΓ. ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ - Ε.Ο. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ»
11:15
ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ. - ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
12:30
Ε.Ο. «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» - PIERCE
13:45
ΙΟΝΙΟΣ ΣΧ. - Σ.ΣΧ. ΑΥΓ. ΛΙΝΑΡΔΑΤΟΥ

Τρόπος διεξαγωγής: Στις πρώτες αγωνιστικές των ομάδων θα γίνουν οι αγώνες των ομίλων. 

Στο “final eight” που θα διεξαχθεί από τα Νέα Εκπαιδευτήρια Μαλλιάρα το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014 προκρίνονται οι δύο πρώτοι από κάθε όμιλο, οι οποίοι θα διασταυρωθούν μεταξύ τους και οι νικητές θα προκριθούν στο “final four”.

Το “final four” θα διεξαχθεί στα Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014.


Ώρα προσέλευσης: Τουλάχιστον μισή ώρα πριν από τον αγώνα.

Κανονισμοί:           
·  Ο αγωνιστικός χώρος  θα πρέπει να πληρεί τις προδιαγραφές των κανονισμών.
·     Η διάρκεια των αγώνων θα είναι 4 x 8 λεπτά (καθαρός χρόνος) με 5 λεπτά ημίχρονο και 5 time out (επίσημοι κανονισμοί.)
·    Τους αγώνες θα διαιτητεύουν επίσημοι διαιτητές – κριτές ή καθηγητές φ.α. (Στο  FINAL FOUR 2 Διαιτητές)
·        Η παράταση ορίζεται στα  5 λεπτά.
·        Η διάρκεια της ομαδικής επίθεσης θα είναι 24 δευτερόλεπτα.
·        Όλες οι ομάδες μπορούν να παίζουν προσωπική άμυνα (man to man), άμυνα ζώνης καθώς και σύνθετες άμυνες ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ.
·        Ο  αθλητής   που συμπληρώνει τα 5 προσωπικά φάουλ αποβάλλεται.
·      Όταν μια ομάδα συμπληρώσει τα 5 ομαδικά φάουλ η αντίπαλη ομάδα εκτελεί βολές σε κάθε κερδισμένο φάουλ.
·        Μπάλες αγώνων: Nο 7





Στο πλαίσιο του προγράμματος  "Γνωρίζω τα αθλήματα" του Τομέα Αθλητισμού, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, έπαιξαν και έμαθαν τα βασικά βήματα της ξιφασκίας. Ο δάσκαλος της ξιφασκίας Γεωργάς Γεώργιος, που είναι πιστοποιημένος προπονητής ξιφασκίας της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ξιφασκίας και εθνικός διαιτητής της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ξιφασκίας στο ξίφος μονομαχία, παρουσίασε το άθλημα με τη μορφή παραμυθιού.

   Όλα τα παιδιά μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις κινήσεις.

Οι παρουσιάσεις της ξιφασκίας θα συνεχιστούν για όλο το δημοτικό και γυμνάσιο σχολείο.







  
 Στο πλαίσιο του εορτασμού για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθήτριες και οι μαθητές μας προετοιμάζονται για να παρουσιάσουν τους Ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Το πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014.



Αναλυτικά τα παιδιά του Γυμνασίου & Λυκείου  θα χορέψουν:


α΄γυμνασίου Χασαποσέρβικος

Ο χασαποσέβικος ή σέρβικος που κι η ονομασία του ακόμα δείχνει την προέλευσή του, είναι ένας γρήγορος ρυθμός και παρουσιάζει ενδιαφέρoν μόνο απ' τη μεριά της δεξιοτεχνίας των εκτελεστών και του χορευτή.

Το χασαποσέρβικο αποτελεί μετασχηματισμένο και διευρυμένο χορευτικό μοτίβο του χασάπικου, που επηρεάστηκε από τις μουσικές επιδράσεις, άλλων λαών της βαλκανικής και της Ανατολικής Ευρώπης. 

Οι λαοί αυτοί ταξίδευαν στα μεγάλα αστικά κέντρα και στα λιμάνια της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης για λόγους εμπορικούς ή επαγγελματικούς. Περιπλανώμενοι μουσικοί, πολλοί εξ αυτών ήταν τσιγγάνοι που έπαιζαν στα καφέ-αμάν, διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στις αλληλεπιδράσεις της μουσικής, αλλά και του χορού των λαών της περιοχής.

Δεν υπάρχουν στοιχεία για τι ποιανού λαού μουσική επηρέασε ποιόν. Ο τύπος αυτού του γρήγορου χασάπικου μοιάζει δομικά με τον χασάπικο, αποδίδεται με μέτρο 2/4 και πολύ γρήγορη ρυθμική αγωγή 140- 160 χτύπων ανά μέτρο μουσικής.

Το βασικό μοτίβο του κατά διαστήματα παρουσιάζεται παραλλαγμένο, αλλά ταυτόχρονα συντονισμένο με μοτίβα που μοιάζουν σε αυτά των χορών των Σέρβων, των Ρουμάνων και των Σλάβων της Ανατολικής Ευρώπης. Ο χασαποσέρβικος είναι αναμφισβήτητα, χορός σλαβικής προέλευσης. 

Δεν είναι τυχαίο που ο χασαποσέρβικος μοιάζει με κοζάκικος χορός. Ο Χασαποσέρβικος έχει πολλές ομοιότητες με τον χασάπικο. 

Στο ρεμπέτικο τραγούδι οφείλει το χασαποσέρβικο όπως και το χασάπικο, την εξέλιξή του. Ο χασαποσέρβικος σαν χορός χορεύεται πολύ εύκολα από οποιονδήποτε, εύκολα μπορεί κάποιος που δεν τον γνωρίζει καθόλου να τον ακολουθήσει, σε αντίθεση με τον χασάπικο.

Γενικά θεωρείται πολύ εύκολος χορός με πολύ εύκολο ρυθμό. Μόνο η μεγάλη επιδεξιότητα των χορευτών, σε πολύπλοκες χορευτικές κινήσεις εντυπωσιάζει τον θεατή. Χαρακτηριστική περίπτωση, τα γρήγορα μέρη από το συρτάκι. Πολλοί μπερδεύουν τον χασαποσέρβικο με το συρτάκι και τον χασάπικο, ιδίως οι ξένοι που αποκαλούν και τους δύο αυτούς χορούς συρτάκι, λόγω της δημοφιλίας του στο εξωτερικό.

β΄γυμνασίου Ζωναράδικος

Ο Ζωναράδικος είναι παραδοσιακός χορός από τη Θράκη, που έφεραν στην Ελλάδα πρόσφυγες από την Ανατολική Ρωμυλία. Οφείλει την ονομασία του στη λαβή που χρησιμοποιούν οι χορευτές γιατί πιάνονται από τα ζωνάρια τους. Χορεύεται από άνδρες και γυναίκες. Η μουσική του χορού είναι εξάσιμη και υπάρχουν διάφορες παραλλαγές για το όνομά του, ανάλογα με τον τρόπο που χορεύεται. Δηλαδή αν τα βήματά του είναι συρτά τότε λέγεται 'Ντούζκος' και όταν γίνονται πολύ γρήγορα και πηδηχτά τότε λέγεται 'Τσέστος', μια χορογραφία του ζωναράδικου που είναι ένας πολύ γρήγορος και εντυπωσιακός χορός που χορεύεται μόνο από άντρες. Χαρακτηριστικό του είναι τα σβέλτα βήματα.ο πιό διαδεδομένος.κυκλικός χορός που στο φόρτε του οι χορευτές πιάνονται απο τα χέρια σταυρωτά και από τα ζωνάρια!εκεί οφείλεται και το όνομά του..αντρικός χορός παλιότερα,σήμερα χορεύεται και από γυναίκες οι οποίες ακολουθούν σε δικό τους κύκλο τους άντρες.όταν η μουσική γίνει έντονη χορεύουνε μόνο άντρες σε ευθεία και όχι κυκλικά όπως συνηθίζεται.είναι γνωστός με διάφορες ονομασίες που δηλώνουν,τον τρόπο που πιάνονται οι χορευτές, ζωναράτος,τον τρόπο που τον χορεύουν,ντούζκος,ίσια τσέστος,μικρά και σβέλτα βήματα.Ο ντούζκος και ο τσέστος χορεύεται από άντρες.είναι πραγματικά υπέροχος χορός.η σπείρα,είναι μιά φιγούρα του ζωναράδικου που γίνεται συνήθως στο τέλος για εντυπωσιασμό και είναι πράγματι πολύ ωραίο να το βλέπεις και να το χορεύεις.

γ' γυμνασίου Κοφτός Ηπείρου

Ο χορός χορευόταν σε ανοιχτό κύκλο από γυναίκες και άντρες, κυρίως στα Ζαγοροχώρια αλλά και στην υπόλοιπη Ήπειρο, με λαβή απ’ τις παλάμες και με λυγισμένους τους αγώνες. Πήρε το όνομά του από το απότομο σταμάτημα της μουσικής, σε κάθε φράση που επαναλαμβάνεται δύο φορές. Το χαρακτηριστικό κοινό στοιχείο αυτών των δύο φράσεων (μουσικών στροφών) είναι ότι και οι δύο καταλήγουν απότομα – κοφτά, απ’ όπου και το όνομα του χορού.
Οι χορευτές ακολουθώντας αυτή την μουσική ιδιομορφία σταματάνε κι αυτοί, αφήνοντας πολλές φορές απότομο επιφώνημα και κάνουν μια παύση τετάρτου όμοια με την μουσική. Οι κινήσεις του είναι οι 6 κινήσεις του συρτού στα δύο που επαναλαμβάνονται συνολικά 3 φορές συν μια φορά οι τρεις πρώτες, ενώ στην τελευταία τέταρτη κίνηση, το αριστερό πόδι πατούσε με δύναμη και με όλο το πέλμα κοντά στο δεξί στην προσοχή.

γ΄ γυμνασίου (κορίτσια) Τα ζαγαράκια

Πήρα τα ζαγαράκια μου και πάω να κυνηγήσω 
Λαγούς κι ελάφια για να βρω και πίσω να γυρίσω 
Σαν πήγα και τα έβαλα στα δάση και στα όρη 
Μου 'βγαλε το ζαγάρι μου μια πλουμισμένη κόρη 
Οχ, τί ωραία ήτανε και μαργαριταρένια 
Όπ' έπλενε και λεύκαινε σε πλάκα μαρμαρένια 
Της δίνω το μαντίλι μου της κόρης να το πλύνει 
Κι εκείνη η αφιλότιμη γυρίζει μου το δίνει 
Ξένε, παρ' το μαντίλι σου, δεν μπορώ να το πλύνω
Γιατί η ώρα πέρασε και πρέπει να γυρίσω.


Τραγούδι ερωτικού περιεχομένου με προέλευση από τα Κύθηρα Επτανήσων.

Ο ρυθμός του κομματιού είναι 7/8 (3-4) και χορεύεται στα βήματα «ΙΔΙΟΤΥΠΟΥ ΧΟΡΟΥ».

Λύκειο Ικαριώτικος
 Ο Ικαριώτικος είναι ένας ιδιαίτερα γνωστός σε όλη την Ελλάδανησιώτικος, παραδοσιακός χορός και το τραγούδι που τον συνοδεύει, με καταγωγή τους την Ικαρία.
Υπάρχουν δύο ικαριώτικοι χοροί:
1)ο αυθεντικός ικαριώτικος (στη πραγματικότητα τέσσερα διαφορετικά τραγούδια-σκοποί, που συνολικά ή ξεχωριστά αποτελούν τον ικαριώτικο χωρό), που χορευουν οι ικαριώτες στα παραδοσιακά πανηγύρια τους
Συγκεκριμένα είναι οι σκοποί είναι (χωρίς στίχους) (ο τσαμούρικος,ο ραχιώτικος και ο περαμαρίτικος) και το τραγούδι "πέρα στο χωριού τη βρύση" ή και "Η συμπεθέρα".
2)Το τραγούδι "Ικαριώτικος" (Η αγάπη μου στην Ικαριά) (Κονιτόπουλος, Πάριος κα)
Σύγχυση δημιουργείται συχνά μεταξύ των δύο εκδοχών. Πολύς κόσμος πιστευει οτι το τραγούδι "Η αγάπη μου στην ικαριά" είναι ο (παραδοσιακός )καριώτικος χορός, το οποίο είναι ανακριβές.
Σαν χοροί είναι εξαιρετικά όμοιοι (στη πραγματικότητα ίδα βήματα με διαφορετικό ρυθμό και τρόπο)
Στον Ικαριώτικο χορό οι χορευτές πιάνονται ψηλά από τους ώμους. Τα όργανα που παίζουν τον Ικαριώτικο, παραδοσιακά είναι η Τσαμπούνα ή τσαμπουνοφυλάκα, το βιολί και σε πιο σύγχρονες εκδοχές και η κιθάρα
Στα ικαριώτικα πανηγύρια που γίνονται όλο το καλοκαίρι (και όχι μόνο) στο νησί του Ικάρου, η εκδοχή 2 (η αγάπη μου στην ικαρια) δεν ακούγεται καθόλου απο τις παραδοσιακές
ορχήστρες του νησιού. Αυτό ερμηνευεται απο αρκετούς ως αποφυγή σύγχυσης του πραγματικού ικαριώτικου με το τραγούδι.Αντ'αυτού , σε όλα τα ικαριώτικα πανηγύρια την τιμητική του φυσικά έχει ο ικαριώτικος (εκδοχή 1) όπου παίζεται και χορευεται με πάθος αρκετές φόρες κατα τη διάρκεια του πανηγυριού απο πλήθος κόσμου.
Τα τελευταία χρόνια τα πανηγύρια έχουν "ξαναγεννηθεί" με την έντονη συμμετοχή της νεολαίας, αλλά και των επισκεπτών του νησιού, έχοντας γίνει ίσως η κύρια ατρακτιόν του νησιού!


   Στο πλαίσιο του εορτασμού για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθήτριες και οι μαθητές μας προετοιμάζονται για να παρουσιάσουν τους Ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Το πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014.

Αναλυτικά τα παιδιά του δημοτικού σχολείου θα χορέψουν:


α' δημοτικού Συρτό
Ο συρτός είναι ένας παραδοσιακός ελληνικός χορός που η προέλευσή του τον αναγάγει στην αρχαία Ελλάδα. Το όνομα του χορού προέρχεται από την αρχαιοελληνική λέξη "σύρω" (τον χορό)[1].
Ο χορός μνημονεύεται στην Επιγραφή του Επαμεινώνδα (στα μέσα του 1ου αι. μ.Χ.), που βρέθηκε στη Βοιωτία και αναφέρει: "Τας δε πατρίους πομπάς μεγάλας και την των συρτών πάτριον όρχησιν θεοσεβώς επετέλεσεν", δηλαδή "με θεοσέβεια τέλεσε τις μεγάλες εθνικές πομπές και την εθνική όρχηση του συρτού".
Ο Συρτός χορεύεται σήμερα σε όλη την Ελλάδα.
β' δημοτικού Μενούσης
Ο χορός Μενούσης και το τραγούδι του, έρχεται από την Ήπειρο και είναι η πασίγνωστη ιστορία του Μενούση και της γυναίκας του. Είναι η εποχή της τουρκοκρατίας. Οι τρεις φίλοι, δύο έλληνες, ο Μενούσης και ο Μπερμπίλης, και ένας τούρκος, ο Ρεσούλ-Αγάς βρίσκονται στο κρασόπουλο, σε ένα ταβερνάκι δηλαδή, και γλεντούν. Πάνω στην κουβέντα, αρχίζουν και μιλούν για τις όμορφες γυναίκες. Ένας από την παρέα απευθύνεται στον Μενούση και του μιλά για τη γυναίκα και το πόσο όμορφη είναι. Στην εποχή εκείνη το να γίνεται κουβέντα για μια γύναικα σε μια αντροπαρέα και μάλιστα με υπονοούμενα για την ομορφιά της ήταν ό,τι πιο ατιμωτικό για την ίδια αλλά και για τον άντρα της. Η γυναίκα για να θεωρείται τίμια και όπως πρέπει σύμφωνα με τον ηθικό κώδικα της εποχής έπρεπε όχι μόνο να μην κυκλοφορεί η ίδια στον δρόμο άσκοπα και ασυνόδευτη, δίνοντας στόχο, αλλά και να μην κυκλοφορεί ούτε καν το όνομά της. Ο Μενούσης λοιπόν θιγμένος ρωτά να μάθει που την είδε αυτός που του μιλούσε για εκείνην. Κι αυτός του απαντά πως την βρήκε στο πηγάδι να παίρνει νερό και όχι μόνο αυτό αλλά της μίλησε κι εκείνη του απάντησε, του έδωσε δηλαδή σημασία. (Σε άλλη παραλλαγή του τραγούδια η γυναίκα του Μενούση φέρεται να δέχεται να πλύνει το μαντήλι του αγνώστου, όταν αυτός της το ζητά). Ο Μενούσης, μη θέλοντας να πιστέψει όσα του λέει ο φίλος του, του ζητά να περιγράψει τι φορούσε η γυναίκα του. Κι αυτός το κάνει. Με θολωμένο μυαλό απ’ το κρασί, επιστρέφει σπίτι και την σκοτώνει. Το πρωί, όταν ξεμέθυσε και κατάλαβε το λάθος, ήταν πια αργά. Κι εκεί αρχίζει το μοιρολόι του για την όμορφη γυναίκα του…

ΣΤΙΧΟΙ:
Ο Μενούσης, ο Μπερμπίλης κι ο Ρεσούλ-Αγάς
Σε κρασόπουλο πηγαίναν για να φαν’ να πιούν
Κει που τρώγαν κει που πίναν κει που γλένταγαν
Κάτι πέσαν στην κουβέντα για τις έμορφες
- Όμορφη γυναίκα που ‘χεις βρε Μενούσ’ αγά
- Πού την είδες, που την ξέρεις και την μολογάς;
- Εψές την είδα στο πηγάδι που ‘παιρνε νερό
και της είπα δυο λογάκια και τα δέχτηκε
- Αν την είδες κι αν την ξέρεις πες μας τι φορεί;
- Ασημένιο μεσοφώρι και χρυσό πουλί
Ο Μενούσης μεθυσμένος πάει την έσφαξε
Το πρωί ξεμεθυσμένος πάει την έκλαιγε
- Σήκω χήνα, σήκω πάπια, σήκω νερατζιά
σήκω λούσου κι αρματώσου κι έμπα στο χουρό
Να σε δουν τα παλικάρια να μαραίνονται
Να σε δω κι εγώ ο καημένος να σε χαίρομαι



γ' δημοτικού Τσάμικος

Τσάμικος από παραδοσιακά ντυμένους χορευτές.
Ο Τσάμικος είναι παραδοσιακός ελληνικός χορός. Χορεύεται σε κύκλο με ρυθμό 3/4. Παλιότερα το τσάμικο χορεύονταν μόνο από άνδρες, αλλά στη σύγχρονη εποχή παίρνουν μέρος και γυναίκες.
Η ετυμολογία της λέξης προέρχεται από τη λέξη τσάμης, που σημαίνει "ψηλός", και αναφέρεται μεταφορικά στο λεβέντικο ανάστημα που κατά παράδοση διαθέτουν οι χορευτές, αφού "τσάμι" λέγεται το έλατο ή πεύκο σε ορισμένες περιοχές. Κατά άλλη εκδοχή η ονομασία προέρχεται από την Τσαμουριά, περιοχή της Θεσπρωτίας στην Ήπειρο.Ονομάζεται επίσης και Κλέφτικος, καθώς χορεύονταν από τους Κλέφτες την εποχή της Τουρκοκρατίας.

δ' δημοτικού  Καλαματιανός
Είναι ένας ελληνικός παραδοσιακός χορός που ανήκει στο είδος χορού συρτός. Στη βασική του μορφή έχει δώδεκα βήματα, από τα οποία τα επτά πρώτα είναι προς τα εμπρός και τα υπόλοιπα πέντε επί τόπου.
Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός, που λέγεται και ίσος ή συρτός, με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι ο δημιουργός του. Το όνομα του προέρχεται από την Πελοπόννησο, όπου και δημιουργήθηκε. Πολλές όμως είναι οι θεωρίες που διατυπώθηκαν για την αρχαία του προέλευση. Αυτή φαίνεται από απεικονίσεις σε αγγεία, καθώς επίσης και από τοιχογραφίες που παρουσιάζουν μερικά χαρακτηριστικά του βήματα ή φιγούρες. Το ότι οι χορευτές κρατούν ο ένας τον καρπό του άλλου, μας βοηθάει να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι ο καλαματιανός έχει κάποια σχέση με κάποιον από τους χορούς των αρχαίων προγόνων μας. Ο ευχάριστος ρυθμός του και τα απλά βήματά του τον καθιέρωσαν σαν τον δημοφιλέστερο Ελληνικό χορό και χορεύεται σε όλη την Ελλάδα από άνδρες και γυναίκες. Τα βασικά βήματα του είναι 12 και χορεύονται ταυτόχρονα από όλους τους χορευτές. Δίνει την ευκαιρία στον χορευτή που σέρνει τον χορό να κάνει πολλούς αυτοσχεδιασμούς. Στην αρχή όλοι οι χορευτές σχηματίζουν κύκλο και βλέπουν το κέντρο του. Τα πόδια τους είναι σε θέση προσοχής, και κρατιούνται μεταξύ τους από τους καρπούς ή με τα μαντήλια.
Ο ρυθμός του καλαματινού είναι 7σημος, δηλαδή με μέτρο 7/8.

ε' δημοτικού Ροδίτικος

Ροδίτικος πηδηχτός ή Ροδίτικος χορός.Χορός που πήρανε οι Ροδίτες από τους Κρήτες.

ΕπίΤουρκοκρατίας οι Κρήτες που ήρθαν στο νησί της Ρόδου (και εγκαταστάθηκαν οι περισσότεροι στο χωριό του Έµπωνα) διαµόρφωσαν έναν χορό πάνω στον ρυθµό και στα βήµατα του Χανιώτικου συρτού.

Έχει τα ίδια βήµατα και πιο πηδηχτά (µε µικρές παραλλαγές) γι’αυτό και ονοµάστηκε από πολλά συγκροτήµατα Ροδίτικος πηδηχτός.
Στην Ρόδο ακόµη και σήµερα ονοµάζεται Κρητικός.

στ΄ δημοτικού Καβοντόρικος
Ο Καβοντορίτικος χορός έχει καταγωγή από την Κάρυστο (Καβοντόρο Εύβοια).
Πρόκειται για κυκλικό χορό και οι χορευτές πιάνονται σταυρωτά.
Το παράδοξο είναι ότι δεν έχει χαρακτηριστικά νησιώτικου χορού (π.χ μπάλου) αλλά απλού και στρωτού.
Θα έλεγε κανείς ότι τα βήματά του μοιάζουν κατά πολύ με αυτά του Καλαματιανού.
Βασικά όργανα που συνοδεύουν την μουσική του είναι το λυροντάουλο και οι τσαμπούνες.


 στ΄ δημοτικού (κορίτσια) Λαζώτης

Είναι ένας εύθυμος κυκλικός χορός που χορεύεται από άνδρες και γυναίκες σε αρκετές περιοχές της Κρήτης. Το μουσικό μέτρο του είναι 2/4, τα βήματά του 8 και η λαβή από τις παλάμες στο ύψος των ώμων.
Να σημειωθεί ότι ο χορός δεν είναι πηδηχτός, παρότι, όπως πιστεύω,  στο βηματισμό του ενσωματώνονται στοιχεία από δύο χορούς των Ποντίων, τους ομάλ απλό και τικ σο γόνατον.
Για τη διαμόρφωση του χορού υπάρχουν δύο απόψεις. Σύμφωνα με την πρώτη, ο χορός προέκυψε από την επαφή των Κρητών με τους Ποντίους κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και σύμφωνα με τη δεύτερη, από Πόντιους (Λαζούς) που βρέθηκαν στην Κρήτη το 19ο αιώνα.
Την πρώτη άποψη ισχυροποιεί η μαρτυρία του γνωστού θεατρικού συγγραφέα Δημήτρη Ψαθά (1907-1979), την οποία κατέθεσε ο Γεώργιος Μουζουράκης σε συνέντευξη που μου παραχώρησε το 1995.
Σύμφωνα, λοιπόν,  με τον Ψαθά (αλλά και πολλούς άλλους που έζησαν τον εκπατρισμό των Ποντίων, ο οποίος άρχισε με την έκρηξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου), οι Πόντιοι από τη μια άλλαζαν αμφίεση για να αποφεύγουν τους Τούρκους και από την άλλη για να αναγνωρίζονται μεταξύ τους όταν συναντιόνταν κατεβαίνοντας προς τη Βαλκανική, έλεγαν τη φράση «Η ΕΛΛΑΣ ΖΕΙ». Κρήτες εθελοντές αγωνιστές, που έλαβαν μέρος στους Μακεδονικούς και Ηπειρωτικούς αγώνες και οι οποίοι εξακολουθούσαν να βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα, συνάντησαν τους Ποντίους σε κάποιες στρατοπεδειές, άκουσαν το συνθηματικό τους, αλλά, λόγω της ποντιακής προφοράς, το συγκράτησαν ως μια λέξη, «ΛΑΖΙ», γι΄ αυτό και τους είπαν «ΛΑΖΟΥΣ». Τους είδαν μάλιστα να χορεύουν, θαύμασαν τους χορούς τους και επηρεασμένοι απ΄ αυτούς δημιούργησαν έναν άλλο, τον οποίον  ονόμασαν «λαζότη», αφού τον εμπνεύστηκαν από  τους «Λάζους». Μετά το τέλος του πολέμου, οι Κρήτες που σώθηκαν, γυρίζοντας έφεραν το «λαζότη» στη Μεγαλόνησο.
Ο Γιώργος Μουζουράκης μου είχε πει ότι, από όσο θυμόταν, αυτός που έφερε το λαζότη στην Κρήτη ήταν ο λυράρης Γιάννης Αγγανάκης ή Γλεντούσης από τον Κουρνά Αποκορώνου.